Eurovision 2025: Τα ρεκόρ απήχησης του 69ου Διαγωνισμού Τραγουδιού

Τα εντυπωσιακά ρεκόρ που πέτυχε ο 69ος Διαγωνισμός Τραγουδιού της Eurovision παρουσίασε η EBU, με αναλυτικά δεδομένα για την παγκόσμια απήχηση της Διοργάνωσης, τόσο τηλεοπτικά, όσο και μέσα από τις ψηφιακές πλατφόρμες.

Η Eurovision 2025, που πραγματοποιήθηκε στη Βασιλεία της Ελβετίας, προσέλκυσε 166 εκατομμύρια τηλεθεατές από τις 37 χώρες που συμμετείχαν στη φετινή Διοργάνωση, μια αύξηση κατά τρία εκατομμύρια σε σύγκριση με το 2024.

Εκατοντάδες εκατομμύρια χρήστες παρακολούθησαν το περιεχόμενο στα ψηφιακά μέσα του Διαγωνισμού, με σχεδόν 2 δισεκατομμύρια προβολές των σχετικών αναρτήσεων, των βίντεο και των stories.

Ο ελβετικός δημόσιος ραδιοτηλεοπτικός φορέας SRG SSR φιλοξένησε τρεις εντυπωσιακά show στις 13, 15 και 17 Μαΐου, παράγοντας πάνω από 9 ώρες τηλεοπτικού προγράμματος υψηλής τεχνολογίας.

Το μερίδιο τηλεθέασης του Μεγάλου Τελικού του 2025 ήταν 47,7%, το υψηλότερο από το 2004 και πάνω από διπλάσιο από τον μέσο όρο τηλεθέασης των Δημόσιων Τηλεοράσεων (19,9). Στην ομάδα των τηλεθεατών νεαρής ηλικίας (15–24 ετών), ο Μεγάλος Τελικός πέτυχε μερίδιο τηλεθέασης 60,4% που ήταν το υψηλότερο που έχει καταγραφεί ποτέ και σχεδόν 4 φορές μεγαλύτερους του μέσου όρου των καναλιών που τον μετέδωσαν (16,0%).

Ο Μεγάλος Τελικός πέτυχε μερίδια τηλεθέασης άνω του 50% σε 19 από τις 37 χώρες, με τις πέντε πρώτες να είναι η Ισλανδία (97,8%), η Φινλανδία (90,5%), η Σουηδία (89,6%), η Νορβηγία (85,4%) και η Δανία (75,1%). Άλλες χώρες που πέτυχαν σημαντικά μερίδια τηλεθέασης ήταν η Ολλανδία (75,1%) και η γερμανόφωνη Ελβετία (74,2%).

Χώρες που σημείωσαν ιστορικά δεδομένα τηλεθέασης, ήταν οι εξής:

  • Γερμανία: Υψηλότερο μέσο κοινό από όλες τις χώρες, με 9,1 εκατομμύρια τηλεθεατές. Ο αριθμός αυτός ήταν ο υψηλότερος από το 2016.
  • Πολωνία: 4 εκατομμύρια τηλεθεατές, τριπλάσιοι από το προηγούμενο έτος.
  • Γαλλία: 40,0% μερίδιο τηλεθέασης, το υψηλότερο που έχει καταγραφεί.
  • Φινλανδία: 90,5% μερίδιο τηλεθέασης, που επίσης αποτελεί απόλυτο ρεκόρ.
  • Ελλάδα: 2,8 εκατομμύρια τηλεθεατές και 70,8% μερίδιο τηλεθέασης, το υψηλότερο από το 2010.

Τις 7 ημέρες μετά την απευθείας μετάδοση, ο Τελικός της Eurovision συγκέντρωσε 12,1 εκατομμύρια προβολές στο επίσημο κανάλι του Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision στο YouTube, σημειώνοντας αύξηση 8% σε σύγκριση με το 2024. Η μέγιστη θέαση τη βραδιά του Τελικού έφτασε τα 1,58 εκατομμύρια, παρουσιάζοντας αύξηση από τα 1,51 εκατομμύρια το 2024.

Αντίστοιχη απόδοση παρουσίασαν και οι δύο Ημιτελικοί, συγκεντρώνοντας 4,4 εκατομμύρια και 3,4 εκατομμύρια προβολές αντίστοιχα, κατά τις αντίστοιχες επταήμερες περιόδους.

Κατά τη διάρκεια ολόκληρης της περιόδου του Διαγωνισμού (3 Μαΐου – 24 Μαΐου), οι συνολικές προβολές όλου του περιεχομένου στο κανάλι της Eurovision στο YouTube έφτασαν τα 369,5 εκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση 9,3% σε σχέση με πέρυσι.

Η πλατφόρμα προσέλκυσε 60,7 εκατομμύρια μοναδικούς θεατές από 232 χώρες και περιοχές.

Ψηφοφορία από περισσότερες από 140 χώρες

Εντυπωσιακά ήταν τα δεδομένα και στην ψηφοφορία του «Rest of the World», δηλαδή από τις χώρες που δεν συμμετέχουν στον Διαγωνισμό της Eurovision. Το κοινό από 146 χώρες και περιοχές ψήφισε για το αγαπημένο του τραγούδι.

Εκτός των συμμετεχουσών χωρών, οι περισσότερες ψήφοι προήλθαν από τις Ηνωμένες Πολιτείες, τον Καναδά, τη Ρουμανία, τη Σλοβακία, το Μεξικό, την Τουρκία, την Ουγγαρία, το Κόσοβο, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και τη Νότια Αφρική.

Ψηφιακή κυριαρχία

Ο αντίκτυπος του Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision ξεπερνά την εβδομάδα των απευθείας μεταδόσεων και είναι πλέον ένα παγκόσμιο φαινόμενο καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Από τον Ιανουάριο και έπειτα, εκατομμύρια θαυμαστές παρακολουθούν κάθε εξέλιξη. Το 2025, η ψηφιακή συμμετοχή έφτασε σε πρωτοφανή ύψη.

Στις πλατφόρμες TikTok, Instagram, Facebook, YouTube και άλλες, ο Διαγωνισμός Τραγουδιού της Eurovision προσέλκυσε περισσότερους χρήστες από ποτέ, με τα στατιστικά αλληλεπίδρασης να εκτοξεύονται μεταξύ 1 Ιανουαρίου και 24 Μαΐου 2025 (μια εβδομάδα μετά τον Μεγάλο Τελικό).

Το TikTok συνεχίζει να αυξάνει την απήχησή του στο νεότερο κοινό, όπου το 42,4% των ακολούθων είναι ηλικίας 18-24 ετών, καταγράφοντας:

  • 748,5 εκατομμύρια προβολές βίντεο (+3% σε σχέση με το 2024)
  • 48,9 εκατομμύρια likes (+17%)
  • 2,76 εκατομμύρια κοινοποιήσεις (+84%)
  • 5 εκατομμύρια σχόλια (+79%)

Στο Instagram, περισσότεροι από ποτέ απόλαυσαν φωτογραφίες, stories, βίντεο και ζωντανές μεταδόσεις, με την αλληλεπίδραση να αυξάνεται σημαντικά:

  • 969 εκατομμύρια προβολές (Reels, Posts και Stories)
  • 69,6 εκατομμύρια ‘accounts reached’ (λογαριασμοί που είδαν το περιεχόμενο)
  • 30,6 εκατομμύρια αλληλεπιδράσεις — αύξηση 100% σε σχέση με πέρυσι
  • Οι μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες κοινού: 18–24 ετών (25,1%) και 25–34 ετών (33%)

Το Facebook επίσης παρουσίασε ισχυρή ανάπτυξη, σημειώνοντας:

  • 161 εκατομμύρια προβολές
  • 29,9 εκατομμύρια λογαριασμοί που επηρεάστηκαν (+30,9% σε σχέση με το 2024)
  • 2,8 εκατομμύρια αλληλεπιδράσεις (+98%)
  • Οι πιο ενεργοί χρήστες: 25–34 ετών (37,2%) και 35–44 ετών (24,7%)

Παράλληλα, η ομάδα στο WhatsApp προσέλκυσε 102.000 ακολούθους, ενώ το συνεχώς αναπτυσσόμενο subreddit στο Reddit έφτασε τα 340.000 μέλη, παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση από τα 250.000 μέλη το 2024.

Το Επίσημο Podcast του Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision συνέχισε να προσελκύει ακροατές, φτάνοντας πάνω από 1,5 εκατομμύρια αναπαραγωγές σε YouTube και πλατφόρμες streaming (+25% σε σχέση με το 2024).

Η Επίσημη Εφαρμογή του Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision κατέγραψε 1,8 εκατομμύρια χρήστες τον μήνα πριν τον Διαγωνισμό και 1,1 εκατομμύρια χρήστες την ημέρα του Μεγάλου Τελικού. Οι βελτιώσεις στην εφαρμογή οδήγησαν σε αύξηση του χρόνου που αφιέρωσαν οι χρήστες κατά 10% σε σχέση με το 2024.

Η ιστοσελίδα eurovision.tv, συγκέντρωσε 17 εκατομμύρια προβολές και 5,4 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες στο διάστημα 1-24 Μαΐου.

Τραγούδια του 2025 κυριαρχούν στα παγκόσμια charts και στις πλατφόρμες streaming

Ο μουσικός αντίκτυπος του Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision 2025 ξεπερνά τις τηλεοπτικές οθόνες, με τις φετινές συμμετοχές να προσελκύουν ακροατές σε πλατφόρμες streaming, ραδιοφωνικά charts και ψηφιακά εργαλεία σε όλο τον κόσμο.

Μόνο τον Μάιο, 35 τραγούδια της Eurovision μπήκαν στο Daily Top 100 του Apple Music σε περισσότερες από 40 χώρες, ενώ συμμετοχές του διαγωνισμού κατέκτησαν την κορυφή σε θεματικά charts σε 78 χώρες.

Το φετινό νικητήριο τραγούδι, «Wasted Love», μπήκε στα charts 38 χωρών, φτάνοντας στο Top 10 σε 20 από αυτές και κατακτώντας την 1η θέση σε 5.

Συνολικά, τα τραγούδια της Eurovision πέτυχαν πάνω από 3.000 κατατάξεις σε charts του Apple Music μέσα στον Μάιο.

Η επίσημη playlist του Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision 2025 στο Spotify βρέθηκε στην πρώτη θέση των playlist με τις περισσότερες αναπαραγωγές, την επόμενη ημέρα μετά από τον Μεγάλο Τελικό.

Την εβδομάδα που ακολούθησε τον Τελικό, τρεις συμμετοχές μπήκαν στο Spotify Global Top 50. Αυτές ήταν τα τραγούδια «Wasted Love», «Espresso Macchiato» και «Bara Bada Bastu».

Κατά τον Μεγάλο Τελικό στις 17 Μαΐου, το «RÓA» των VÆB από την Ισλανδία ήταν το τραγούδι με τις περισσότερες αναζητήσεις στο Shazam, συγκεντρώνοντας 51% περισσότερες από το κορυφαίο κομμάτι του 2024.

Το «Wasted Love» κατέκτησε επίσης την κορυφή στα charts του Shazam στην Αυστρία και μπήκε στο Top 200 σε 23 χώρες.

Σύμφωνα με τα δεδομένα Shazam Radio Spin, το «Wasted Love» είχε τη μεγαλύτερη ραδιοφωνική απήχηση παγκοσμίως από οποιοδήποτε άλλο τραγούδι της Eurovision 2025, ακολουθούμενο από το «Maman» της Louane και το «Volevo essere un duro» του Lucio Corsi.

Την εβδομάδα μετά τον Τελικό, τέσσερις συμμετοχές του φετινού διαγωνισμού μπήκαν στο Top 50 του ESNS Radar Radio Airplay Chart.

Επίδραση στην πόλη φιλοξενίας

Τα πρώτα δεδομένα από τη φετινή πόλη φιλοξενίας του Διαγωνισμού, τη Βασιλεία, δείχνουν ότι πάνω από 500.000 άνθρωποι απόλαυσαν δραστηριότητες σχετικές με την Eurovision κατά τη διάρκεια της εβδομάδας της Διοργάνωσης.

  • Αριθμός επισκεπτών στην Τελετή Έναρξης: πάνω από 100.000
  • Αριθμός επισκεπτών στα show (St. Jakobshalle και Arena plus): περίπου 100.000
  • Συνολικός αριθμός επισκεπτών σε χώρους της πόλης: περίπου 343.000
  • εκ των οποίων Eurovision Village: 190.000
  • εκ των οποίων Eurovision Square: 135.000
  • εκ των οποίων EuroClub: 18.000

Κοινό από 83 χώρες αγόρασαν εισιτήρια για 9 show κατά τη διάρκεια της εβδομάδας της Διοργάνωσης, οι οποίες περιλάμβαναν Dress Rehearsals, ζωντανές μεταδόσεις και την παρακολούθηση του Μεγάλου Τελικού από το στάδιο ποδοσφαίρου St Jakob’s Park.

Περίπου 1.000 δημοσιογράφοι από περισσότερες από 50 χώρες έλαβαν διαπίστευση για να καλύψουν τη Διοργάνωση.